Brev:
Dagplejestart - 2 år, 4 mdr.
9. januar 2008
Alder:
2 år, 4 mdr.
Dagplejestart - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen
Nu er vi startet rigtig med dagplejen og det er hårdt. Hun har været der 5 dage nu, men kun max 2,5 time indtil videre. Så hun har sovet middagslur derhjemme, som er blevet lidt senere end normalt, da hun bare har brug for at lege - pladskrævende lege...
De to første dage var hun ikke så ked af det men har de sidste 3 dage været meget ked af det, når vi skulle afsted og når jeg har sagt farvel.
To af dagene ville hun ikke op til dagplejeren for at vinke men idag ville hun gerne over til hende, men græd og ville ikke sige farvel- men jeg så igennem vinduet at hun stoppede med at græde.
Dagplejeren sagde at i går var en rigtig god dag.. de andre dage havde hun sværere ved at trøste hende. Så vi snakkede om at idag skulle være en kort dag igen og så imorgen skulle hun måske sove der og hentes med det samme hun vågnede,
er det for tidligt? Hun holder op med græde når jeg går, men er så ulykkelig inden (hun klamre sig til mig) holder hun tilbage på hendes følelser?
Det at hun ikke vil vinke eller kysse farvel betyder det noget. Det virkede altid så godt i vuggestuen. Det første hun siger når jeg kommer for at hente er "mor kom igen og Freja hjem", selvom jeg siger inden jeg går at jeg kommer snart igen. Tror hun at jeg ikke kommer igen.
Herhjemme skal hun hele tiden vide hvor vi er og vi skal fortælle alt hvad vi gør og om aftenen sidder vi ved hende indtil hun sover for tiden.
Hun har altid været en pige der skal forberedes på det der skal ske og har det bedst med at der sker det samme i samme rækkefølge.
Kærlig hilsen