Svar: Brug for godt råd om natteroderi - 7 mdr.
9. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Kære Line
Jeg tænker at det vil være en rigtig god idé, at lægge Hjalte på eget værelse, så mor kan blive i soveværelset! Hvis I har mulighed for det, så synes jeg I skal gøre det, så du ikke behøver gå ind i stuen og sove på sofaen.. det er jo vigtigt at du også sover godt, og man sover som regel bedst i sin seng...:o)
I forhold til hans alder, så vil det være rigtig fint at gøre det nu og vende ham til at sove der, inden separationsfasen brager igennem... det bliver nemlig ikke lettere. I kan i hvert fald altid gøre et forsøg og går det så ikke, ja så må han tilbage i soveværelset igen.
Det er helt normalt at børn på forskellige tidspunkter kan have perioder, hvor de pludselig vågner og pludrer om natten. Jeg tror det hænger sammen med at de er igang med at udvikle sig verbalt og om natten er der mere ro, de kan hører sig selv og de forskellige lyde de laver på en anden måde, end de kan om dagen, hvor der generelt er mere støj.
Det plejer at gå over af sig selv igen og er således en fase de skal igennem. Det vigtigste er at han ikke er ked af det og således føler sig tryg. Så er det bare ærgeligt at han forstyrrer dig så du ikke får sovet...:o(
Jeg håber mine tanker hjælper jer lidt videre, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske