Brev:
Mælk og rugbrød - 9 mdr.
8. januar 2008
Alder:
9 mdr.
Mælk og rugbrød - 9 mdr.
Hej Helen
Jeg har et par spørgsmål ang mad.
Min pige er 9 mdr, og siden hun var 7½ mdr har vi stille og roligt forsøgt at give hende rugbrød. Vi har forsøgt med bondebrød, mørkt brød uden kerner, leverpostej, makrel, smøreost, torskerogn, kærgården - ja - stort set alt, men hun gider det ikke. Hun spiser pænt ca 5 hapser, så nægter hun. Vi forsøger også at hun selv putter i munden, det fungerer nogle gange, men for det meste bliver den bare mast mellem fingrene, hvilket hun synes er ret sjovt :-)
Det ender så med at vi endnu en gang laver øllebrød for at hun skal blive mæt, men jeg synes jo snart at hun er så stor at det burde være slut med det.
Hvad kan vi gøre for at hun synes rugbrød er et hit? (udover at putte pålægschokolade på..hehe)
Derudover kan hun ikke lide komælk. Hun nægter at drikke det. Hvad gør man i sådan en situation, for kalken er jo vigtig?
Lige et madprogram hvis det kan hjælpe:
Morgenmad: Havregrød med MME drys på (hvor længe skal man blive ved med det drys)
Formiddag: Frugt (clementin, æble, pære eller hvad vi nu har)
Middag: rugbrød/øllebrød
Eftermiddag: Frugt, figenstang, yoghurt
Aften: Stort set som os, bare hakket
Håber du kan komme med nogle gode idéer.
Kærlig hilsen
Elisabeth