Brev:
Lidt mere om skemad
3. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Lidt mere om skemad
Hej Igen
Nu er julen ovre og vi er kommet os over diverse maveonder og influenza til hele familien.
Sebastian sover de fleste dage ganske godt. En typisk dag er som følger:
Op kl 8
Formiddagslur 11-13
Eftermiddagslur 15-17
Sove til nat kl 20 vågner ofte omkring kl 4 og spiser 150 ml mme.
Ok der er så selvfølgelig alle de andre dage hvor læsset vælter og det hele bliver rykket, men generelt sover han ganske godt. Han er også endelig en glad lille en. 9 kg fordelt på 70 cm. Han er sluppet for flere urinsvejsinfektioner efter at han er begyndt på forebyggende penicillin.
Men hvad er problemet da så…
Det er maden der stadig driller os. Han vil ikke have skemad! Lukker munden helt til når han ser en ske nærme sig. Bliver ked af det hvis vi insisterer. Han kan narres (!) hvis han selv sidder med en brødpind, gulerod ell. lign. Når han lukker op for selv at komme noget i munden, kan vi liste en skefuld ind. Det bliver så spist uden bøvl. Men ikke på vilkår om han ellers vil have noget.
Vi har prøvet diverse skeer og madtyper. Også tidspunktet; mæt, lidt eller meget sulten er også prøvet. Har også prøvet med små hapser brød, ost mm, men det kan han ikke kaperer endnu. Det ryger lige ud. Det samme hvis han får gnavet en bid af det han selv sidder med.
Han vil bare have sin flaske og ikke andet! Vælling med forskellig smag er helt ok, bare det kommer fra en flaske (-:
Men gør det noget? Han virker tilfreds nok med mælk/vælling, men syndes bare at han snart må have behov for andet.
Hvor længe kan han leve af mælk? Og hvad po… gør vi? Han skal jo helst ikke blive ked af at spise.
Med venlig hilsen
Rie