Brev:
Sover uroligt og vågner tit
2. januar 2008
Alder:
5 mdr.
Sover uroligt og vågner tit
Kære netsundhedsplejerske
Min 5 mdr. gamle datter er lige for tiden meget urolig om natten. Fra kl. 24 til ca. 7.30 vågner hun minimum 3-4 gange og kan ikke falde i søvn igen uden at få bryst (hvilket heller ikke altid virker). Lige for tiden vågner hun endda oftere end dette. Hun har endnu ikke på noget tidspunkt "sovet igennem" om natten.
Vi er begyndt at give hende grød ml. kl. 18-19 om aftenen, da vi måske troede, at det er fordi hun er sulten, at hun vågner så mange gange om natten. Og så får hun også bryst kl. 20, hvor hun går i seng (og igen kl. ca. 23, hvor hun selv vågner og er sulten). Hun vågner og står som regel op ml. kl. 7-8 om morgenen. Om dagen sover hun ml. 2-4 timer a to gange.
Nogle gange virker hun sulten, når hun vågner om natten, men andre gange virker det bare som om, at hun er urolig (hun ligger og roder rundt og kan ikke falde til ro). Hun sover i sin egen seng (som står ved siden af vores), men ender som regel ovre i vores i løbet af natten, så mor kan ligge og blunde, mens hun spiser.
Hvorfor er hun så urolig, og hvad skal vi gøre for at få hende til at sove bedre igennem om natten?
Hilsen Tina