Svar: Min dreng på 7 år er meget stor
2. juni 2003
Alder:
7 år
Kære Trine
Tak for dit spørgsmål. Din søn lyder til at være en frisk og sund dreng, der dyrker motion og elsker at røre sig. Når man ser på din søns højde og vægt passer dette fint sammen.
Han er dog usædvanlig høj af sin alder og er også vokset meget. Dette kan være helt normalt, - måske er du eller din mand også meget høje? Du skriver ikke, om I har været ved egen læge? Jeg vil foreslå at I gennem egen læge får en henvisning til en børneafdeling, som vil kunne hjælpe jer ved forskellige undersøgelser.
Som sagt kan det være helt normalt. Når man vokser så hurtigt som din søn har gjort er det normalt at kroppen kommer til at virke klodset. Dette ser man også tit ved drenge i 13-14 års alderen. Så gammel er din søn jo dog ikke og derfor synes jeg at I skal få ham undersøgt for en sikkerheds skyld.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske