Brev:
Børn og hunde
13. februar 2004
Alder:
2 år
Børn og hunde
Jeg kommer hos nogle venner, der både har børn og hunde. Børnene er 2 og 4 år gamle, og er ofte syge. Bronkitis, mellemørebetændelse og næsten hele tiden forkølelse.
Hygiejnen i huset er ikke den bedste, karkluden bliver brugt til det hele, bord, gulv, børns næser o.s.v.. Hundene er rimelig opdraget, men de får lov til at slikke både børn og ting børnene rører ved.
Mit spørgsmål er: Kan hundene overføre nogle bakterier til børnene. Mine venner påstår at hundene har et enzym i spyttet, der gør at det ikke er farligt.
På forhånd tak
A. Jensen