Brev:
5 mdr og godt temperament
13. februar 2004
Alder:
5 mdr.
5 mdr og godt temperament
Jeg har en dreng på 5½ mdr, der som sin mor har et godt temperament. Jeg mener, at når barnet blir hysterisk og skal have hue på, at man så bestemt siger "jeg ved godt du ikke vil have den på, men det skal du" eller "jeg ved godt du ikke vil sove, men det skal du" osv. Selvfølgelig kun hvis der ikke er noget andet i vejen ked af det, våd ble osv.
Han er en stor dreng af sin alder at være vejer 9 kg og måler 72 cm lang, han kan sidde med let støtte, og øver sig en smule, sjældent på at dreje kroppen, da han var 12 uger vendte han sig ofte fra mave til ryg, men har ikke gjort det siden, han har heller ikke opdaget sine tær endnu, kun når jeg holder dem.
Han ligger ofte på maven, men kun i nogle mnutter, så bliver han sur og vi hjælper ham med at vende sig om (han skal selv hjælpe til). Han pludrer meget, siger mange lyde både lave og høje.
Mit spørgsmål er om vi skal hjælpe ham med at lære/stimulere ham rent fysisk til at bruge sin krop, for det virker som om at der er for langt ned til fusserne og at han er lidt tung i rumpen når han skal vende sig.
Vi svømmer en gang om ugen eller hver 14 dag, samt musik legestue en gang om ugen.
Tak for en god hjemmeside
Kærlig hilsen
Karina