Brev:
Ammeinterval
13. februar 2004
Alder:
3 mdr.
Ammeinterval
Hej Helen
Er der nogle retningslinier for hvornår babyer begynder at spise med længere intervaller?
Min søn er 3 mrd (godt nok født 7 uger for tidligt) og han bliver ammet ca hver 3 time hele dagen, og om aftenen kan der så godt gå 6 timer imellem to amninger og så igen efter ca 3-4 timer (midt om natten)
Hvis der er gået lang tid imellem om natten melder han sig så hyppigere om formiddagen.
Det er også meget forskelligt om han vil tage fra begge bryster eller kun fra et. Egentlig fungere det helt fint, men det er lidt irriterende at der ikke er nogen rytme i det overhovedet (det kan være svært at lave aftaler og så må jeg ofte give ham en ekstra tår inden vi tager afsted, for at han ikke bliver helt umulig på vejen- er dette dumt?)
Ved godt at det er meget individuelt fra barn til barn, men det kunne godt være der er nogle få retningslinier eller?
Har hørt at nogle giver en flaske modermælkserstatning om aftenen efter amningen for at få barnet til at sove længere, er det noget du vil anbefale at jeg prøver, eller vil det ødelægge min egen mælkeproduktion?
Med venlig hilsen
Kristine