Brev:
Overgang til mos og vælling
10. december 2007
Alder:
4 mdr.
Overgang til mos og vælling
Hej Helen
Jeg har en datter på 4 måneder (og 1 uge) og overvejer så småt at begynde med grød og vælling.....min egen sundhedspl. anbefaler vælling til natten og grød 1 gang om dagen.
Min datter får nu kun MME (kun grøn allomin da hun ellers får hård mave) (har indtil for 14 dage siden fået brystmælk på flaske) og har de sidste 14 dage spist mere og mere - efter en flaske gylper hun nærmest over af mælk, men virker ofte stadig sulten. Desuden er hun begyndt at sove kortere om natten mellem måltiderne - som det er nu lægges hun kl ca. 19, sover til ca 22 hvor hun får flaske, sover så igen til omkring kl 03 hvor det er flaske igen og herefter til kl 07 hvor vi står og (og får flaske).
1) Skal jeg starte med både grød og vælling - hvis ja, hvorfor begge dele??
2) Vil det hjælpe på hendes nattesøvn hvis hun får vælling kl 22?
3) På pakkerne med vælling står der at barnet max. må få 2 flasker i døgnet - hvad skyldes det? Vælling er jo tynd grød, og de må gerne få flere grødmåltider...
4) Når jeg starter op med grød forestiller jeg mig at hun i starten kun vil spise et par skefulde og efterhånden et helt måltid hvorefter dette måltid kan deles på 2 mindre måltider, naturligvis efterfulgt af flaske..... hvor længe skal et grød måltid efterfølges af flaske?
Håber ikke det var for mange spørgsmål.... på forhånd tak for hjælpen!