Brev:
Hvorfor sover min ene tvilling dårligt?
2. juni 2003
Alder:
8 mdr.
Hvorfor sover min ene tvilling dårligt?
Hej, jeg har tvillingepiger på 8 måneder og den sidste måned har nætterne virkelig været noget af en prøvelse. Vores ene datter sover rimeligt, skal have sutten 1-3 gange, mens vores anden datter skal have sutten omkring 10 gange hver nat.
De har sovet i deres eget værelse siden de var 6 måneder, i starten gik det rigtig godt og vi har haft nætter, hvor de har sovet igennem uden at skulle have sutter, men normen har været at jeg har været oppe i alt 3-4 gange, hvilket jeg syntes er helt fint. Pigerne har ikke spist om natten siden de var 5½ måned. Bege piger spiser 3 store grød/mos måltider og 2 rene flaske måltider, det ene med vælling umiddelbart inden sengetid.
Vores problem barn drikker ca. 600 ml væske i døgnet. Pigerne bliver lagt omkring kl. 20 og falder normalt i søvn i løbet af 10-15 minutter og sover til kl. 5.30/6.30. Om dagen sover de 2-2½ time om formiddagen og om eftermiddagen sover de 1½-2 timer. Pigerne er født til tiden, de vejer nu 11,5 kg og 8,5 kg (den lille er problem barnet). Om dagen har jeg to dejlige glade piger. Håber på gode råd til en bedre nattesøvn.
Trold