Brev:
Kost, kost og atter kost
10. februar 2004
Alder:
7 mdr.
Kost, kost og atter kost
Kære Helen
Først vil jeg gerne takke for denne helt fantastiske website!! Stor ros :0)
Viktoria er nu 7 ½ måned, og vejer omkring 9,5 kg. Vi begyndte på grød da hun var 4 ½ måned. Hun har ingen tænder, men tykker så godt som hun nu kan. En mellemting af sutten og gumlen rundt. Hun kan ikke, og har ikke lyst til at holde på sin egen ske. Hun kan heller ikke pincetgrebet, men kan til nøds holde fx. et stykke æble i hånden, og føre det ind i munden.
Det går rigtig godt med hendes kost, og hun er blevet rimelig god til at drikke af kop. P.t ser hendes kost således ud:
Morgen: 100-120 ml Øllebrød eller havregrød. 80-100 ml mme af kop.
(Sover fra 9-11)
Frokost: rugbrødshapsere m. smørbart pålæg (½ skive), lidt brød m ost, lidt agurk, tomat og æg. 100 ml mme af kop.
(sover ca 14-16:30)
Eftermiddag: Grød m reven frisk frugt, frugt i små stykker til at holde på. 80-100 ml mme eller vand af kop
Aftensmad: grønsagsmos med kød eller fisk, og fx. små buketter af brocoli til at holde på. 80-100 ml mme af kop.
Godnat: 50-100 ml vælling af kop.
Hvordan synes du hendes kost ser ud? Til alle retter tilsætter jeg mme pulver. I hvor lang tid, skal jeg gøre det?
I hvor lang tid, skal man fortsætte med at give grød som fx. den om eftermiddagen? Er hun ikke ved at være for stor til at få grød?
Mht. yoghurt. Hvilken slags yogurt må Viktoria få og skal jeg undgå light/low fat produkter? Her hvor jeg bor, kan jeg få noget der hedder Naturel bio set yogurt. Er det, det samme som det der i DK ville svare til A38 eller Cultura?
På forhånd, tusind tak for svar.
Venlig hilsen
Annemor