Brev:
Udvikling og leg
9. november 2007
Alder:
3 mdr.
Udvikling og leg
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål mere ang udvikling
Vores søn er nu 14 uger og jeg må indrømme jeg syntes han er gået lidt i stå. Jeg syntes vi er gode til at aktivere ham på puslepuden med grin og ansigter og ligge ham på hans aktivitetstæppe, men det er som om det ikke fanger ham.
Han ligger og kikker men meget passivt (sparker ikke særlig meget og rækker ikke ud efter ting) har altid hans finger i munden. Vi prøver hver dag flere gange om dagen at putte små ting op forand ham som han kan gribe ud efter, men nej fingerne bliver i munden.
Har også prøvet at åbne hans hånd og putte ringe i hans hænder eller åbne hans hænder omkring nogle af de ting som hænger han kan trække i, men han holder et par sekunder så slipper han og putter fingerne i munden igen
De andre drenge i møder gruppen griber og hiver i ting. Der er ca. 14 dage imellem dem, ved godt at børn er forskellige og at de udvikler sig i forskellige tempoer og rækkefølger.
Vi går til rytmik en gang i ugen og vi svinger og ligger ham på maven mange gange om dagen. At ligge på maven vil han højest 1 min så brokker han sig og tager jeg ham ikke op så græder han.
Vi synger og siger rim og remser hver dag når vi ligger på puslepuden eller ligger på tæppet.
Vi har en gym. bold som vi ligger på maven på og ruller frem og tilbage og til siderne. Vi snore rundt og hænger på hovedet, men syntes stadig han er meget passiv.
Skal jeg bare slappe af eller er der noget jeg har glemt at stimulere min dreng med.
Eller kan det være det er for meget for ham?
Han elsker at stå på sine ben ude forand vores store spejl på badeværelset og "rokke" og munden går op og ned, som om han virkelig leder efter ord at sige og pludselig kommer der nogle pludre ord, og jeg svarer ham.
Han er meget mere interesseret i vores ansigter og fjernsynet (det er ikke sådan at han bliver placeret forand tv-ét, men om aftenen inden han skal i seng og nogle gange i løbet af dagen, når det er tændt, og han ligger på hans lege tæppe så drejer han hovedet helt bagover for at se på det.
Men de lege ting vi placerer foran ham eller hænger over ham virker han ikke særlig interesseret i.
Er det ok at han f.eks. ligger på maven på vores lår og ser fjernsyn med os?
Har du nogle ideer til hvordan vi kan inspirere vores søn til at gribe og sparke ud efter ting.
Hvad kan vi gøre for at inspirer ham til at begynde og rulle fra mave til ryg og hvad er nemmest for ham ? fra mave til ryg eller omvendt
Christina