Brev:
Pludselig mere pylret og ked af det
7. november 2007
Alder:
15 mdr.
Pludselig mere pylret og ked af det
Kære Helen!
William er 15 måneder og er en super sund udadvendt, og glad dreng. Han har siden han var 6 måneder sovet igennem om natten (med mindre der er sket for meget på en dag, sygdom etc.) og har ikke haft de store problemer med at falde i søvn alene efter flaske, en nem dreng! For 6 uger siden startede han i Vuggestue hvilket han var/er rigtig glad for. Han vælter ind i alle med charme og stort smil, men idyllen blev stoppet allerede efter en uge pga. sygdom ("hurra" for instutitions-baciller!!) Så han har i det store hele været væk fra Vuggestuen on and off indtil nu pga. 3-dages feber, mellemøresbetændelse osv. osv.
I samme periode er vores nye Au Pair flyttet ind og hende skal han jo også vænne sig til. Da den første iver og glæde havde lagt sig, blev han mere reserveret overfor hende og ville hænge på mor og Far hele tiden. Naturlig reaktion vil jeg mene? Det jeg vil frem til er at jeg synes at alt det der er sket de sidste 6 ugers tid som, Vuggestue, Au Pair i huset, sygdom osv. har gjort ham rigtig pylret, knap så glad, vil ofte ikke spise aftensmad, græder/skriger nogle gange når vi siger godnat, glad/sur med korte mellemrum i løbet af dagen, nogle dage ok glad i Vuggestuen, andre gange indelukket og tilbagetrukken.
Er det således at det "bare" er en reaktion oven på alt det nye? og skal han bare have tid til at vænne sig? Jeg er naturligvis rigig bekymret for om det er noget der sætter varige spor eftersom han altid har været meget udadvendt og glad, og pludselig viser sider jeg ikke har set før. Hvordan tackler vi det på bedste måde? uden det sætter spor? Den sidste uge har hveranden nat været præget af ingen problemer med at falde i søvn og sige godnat, MEN, vågner ca 4-5 timer senere dybt ulykkelig, higende og kan ikke falde i søvn igen.
Vi prøver alt såsom at tage ham op og sidde på værelset, tage ham ind til os, men ingenting virker da kontakten med os kun gør ham mere vågen og så pludselig er det hele fantastisk og en stor leg osv osv osv. Endnu en nat har været præget af dette: sov kl. 20:30, vågnede kl. 00:30 dybt ulukkelig (ikke mareridts-agtig gråd) kaos hele natten fremtil 04:30, vågnede kl. 7. Godmorgen!!!
Kære Helen, hvordan tackler vi det bedst an` ? På forhånd tusinde tak!
Mange hilsener,
William`s Mor