Brev:
Indsovning - 2 mdr.
6. november 2007
Alder:
2 mdr.
Indsovning - 2 mdr.
Kære Helen,
Tusind tak fo dit tidligere svar om "ondt i maven"
Min mand og jeg er nu ved at forsøge at fastlægge et fast soveritual for vores lille dreng, som er født den 30. august.
I den forbindelse kan vi ikke helt finde ud af, hvor længe han har behov for hjælp til indsovningen. Som det fungerer lige nu går jeg om aftenen rundt med ham og vugger ham og "shyyysser" ham til han enten er faldet helt i søvn eller er tæt på, hvorefter vi lægger ham i hans tremmeseng, som står op ad vores seng.
Vores spørgsmål er, hvornår man risikerer, at et sådan ritual bliver en dårlig vane, så vi også er nødt til at bære rundt på ham når han vejer 15 kg for at få ham til at sove. Til den tid vil det nok være lidt tungt :-)
Alternativet er at lægge ham i sin seng uden at vugge og "shysse" ham først, men i stedet ligge ved siden af i vores seng og give ham en hånd på maven og "shysse" ham derfra. Jeg kan dog ikke rigtigt lide tanken om, at han ligger i sin seng og græder med en hånd på maven til trøst. Jeg er også bange for om han på den måde kan blive ked af sin seng. Er jeg for pylret?
Hvornår og hvordan kan vi regne med at han kan falde i søvn af sig selv og hvordan undgår vi "dårlige vaner" hvor han ikke lærer at falde i søvn af sig selv?
Endelig er vi også lidt i tvivl om, hvornår sådan en lille størrelse som ham, bør så at sige "puttes for natten". I løbet af dagen sover han i sin barnevogn, men hvornår bør han lægges i sengen i stedet ?
Venlig hilsen
Karen