Brev:
Skriger, når hun lægges i seng om aftenen
6. november 2007
Alder:
7 mdr.
Skriger, når hun lægges i seng om aftenen
Kære Helen
Jeg har en datter på 7 måneder, som her på det sidste er begyndt at skrige, når hun skal lægges i seng om aftenen.
Det foregår således: Efter et hyggeligt putteritual - som altid har været det samme og har fungeret fint - lægger vi hende i seng, hvorefter hun begynder at skrige helt vildt. Vi har prøvet forskellige muligheder: at lade hende være længere vågen inden putning, at skippe den sidste lur (den 3. lur, som er på 30 min.), at sidde ved hendes side, at tage hende op og trøste og lægge hende igen, at synge, falde i søvn i vores seng etc. Når vi tager hende op, stopper gråden, og hun er glad og vil lege.
Vi har også forsøgt at køre "Godnat og sov godt", men det resulterede i, at hun skreg i 2½ time, indtil vi tog hende op. Vi har haft en lang periode, hvor det er gået rigtig fint med at lægge hende - hun lå og pludrede lidt og faldt derefter i søvn af sig selv. Vi har intet gjort anderledes, men pludselig starter hun på dette her. Hvad kan jeg stille op? Jeg er virkelig i vildrede, og min egen sundhedsplejerske er sygemeldt.
Håber du kan komme med nogle løsningsmuligheder.
Hilsen Sofia