Brev:
Mad og glutenallergi
6. november 2007
Alder:
4 mdr.
Mad og glutenallergi
Hej Helen,
Mange tak for dit råd omkr. amning, når barnet har tænder. Det har hjulpet at "råbe" nej når hun bider, og jeg ammer stadig (heldigvis)!!!
Nu er mit spørgsmål omkr. mad.
Victoria er 4½ mdr. og jeg ammer fuldt ud. Er dog begyndt at give et par ske fulde frugt mos om middagen, og LIDT vælling med ske (hjemmelavet på mit modermælk) til aften.
Men hun er SULTEN. Hun har siden hun var 2 mdr sovet igennem, men nu vågner hun mellem 3 - 4 og spiser 2 meget fyldte bryster. Hun kommer i seng kl 20 og jeg ammer kl 2230 når jeg går i seng.
Jeg ved ikke om hun skal have mere mad, for jeg er lidt bange for det. Idet jeg selv har kronisk gluten allergi. Jeg ved godt hun ikke skal have gluten, men er det ok at begynde med lidt mad nu? Hun er en stor pige på 9300 gr (3300 ved fødsel).
Det er ikke det store problem for mig at amme om natten, men jeg vil også gerne gribe hendes mad interesse når den er her. Hun er MEGET interesseret i mad, og følger ske og glas nøje når jeg spiser.
Hvad er dine råd omkr. mad? Og kan jeg gøre mere for at forebygge gluten allergi, idet det jo er meget arveligt.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Lene