Brev:
Bedre rytme om dagen, men dårlig om natten
6. november 2007
Alder:
6 mdr.
Bedre rytme om dagen, men dårlig om natten
Hej Helen.
Nu har jeg behov for at skrive til dig igen vedr. Victorias rytme. Hun er startet i dagpleje, så dagssøvnen er skubbet lidt i forhold til dine anbefalinger, men hun virker glad og tilfreds med det, så det er godt. Samtidig bliver jeg aflastet lidt og det betyder meget for mig i forhold til at finde mig selv igen og få overskud til Isabella.
Hendes dag ser sådan ud:
06.00 Står op.
07.00 3/4-1 dl. grød og vand af kop.
08.00 Får flaske af dagplejemor. Tager 135 ml.
08.00-09.00 sover i barnevogn.
11.00 Tilbydes grød af dagplejemor, tager kun lidt. max. ½ dl.
12.00 Får flaske af dagplejemor, tager max. 50 ml.
12-14 Sover til middag.
14.30 Hentes og ammes hos mig. Tilbydes lidt hyggemad - agurk, frugt eller kartoffelmos. Spiser max. ½ dl. Vand af kop
16.00 Ammes og putter ca.½ time i barnevognen
18.00 Aftensmad, mos med kød/æg/fisk, tager ½ dl. Vand af kop
19.00 120 ml. mme, ammes og puttes i egen seng ved siden af mors.
22.00 Vågner og vil ammes i søvn igen.
01.00 Vågner og vil ammes igen . Mor laver flaske 90 ml., der dog ikke altid drikkes.
03.00 Vågner og vil nusse og lege. Mor får hende til at sove igen efter ½-1 time med bryst og sut.
05.00 Vågner og ammes og putter med mor.
Dagene er super, men nætterne er stadig et mareridt. Jeg kan dårligt proppe mere mad i hende, men en del af problemet er, at hun ikke får ro til at amme om dagen, da Isabella larmer særdeles meget. Så tager hun revanche om natten. Jeg oplever ikke, at jeg producerer de store mængder mælk mere, mine bryster bliver stadig spændte, mens Victoria er i dagpleje, men jeg producerer ikke de store mængder, jeg gjorde, da hun kun blev ammet og mælken væltede ud.
Hun bider mig også ofte, når hun ikke gider at amme, bliver forstyrret eller er ved at være færdig med at amme. Det er vældig ubehageligt og jeg ønsker egentlig at stoppe amningen helt, men frygter så, at nætterne bliver endnu mere rodede, selvom det dårligt lader sig gøre. Jeg har prøvet at give hende vælling kl. 24.00, men det har kun den effekt, at hun bliver mere urolig og holder sig vågen i timevis. Jeg synes, at det går meget bedre, men ville så gerne have styr på de urolige nætter.
Venlig hilsen
Isabellas og Victorias mor.