Brev:
Søvn og mælkeindtag
5. november 2007
Alder:
10 mdr.
Søvn og mælkeindtag
Hej Helen
Tak for dit svar af mit seneste spørgsmål. Efterfølgende kan jeg godt se at informationerne i mit spørgsmål var mangelfuldt. Jeg var bare så fokuseret på at blive bekræftiget i at "en kold tyrker" mht amning om natten ikke var det rigtige. Og da jeg fik dit svar blev jeg utrolig lettet.
Jeg ammer hende når hun skal sove, 1-3 gange om natten alt efter hvor meget hun vågner og igen om morgenen kl fem halv seks (denne amning bliver dog ikke til så meget). Herefter sover hun ikke igen. I løbet af dagen får hun sit mælkebehov dækket af sødmælk og så får hun jerndråber. Er det ok? Vi har ikke på noget tidspunkt kunne få hende til at tage noget form for mm erstatning.
Du skrev i dit svar at hun skulle ammes sen aften. Kan jeg f.eks. vække hende kl 23 og amme hende lidt evt give hende en flaske med sødmælk, i håbet om at hun vil sove natten i gennem?
De gange jeg har prøvet at få hende til at sove igen, på andre måder end ved at amme hende bliver hun meget ked af det og græder/skriger til hun næsten ikke kan få vejret. Hun bruger ikke sut. Flasken er hun som noget nyt begyndt at tage, men er hun ked, er det kun amning der hjælper rigtigt om natten.
Vi har lidt problemer med Victorias frokost. Generelt er hun ret småtspisende. Hun er ikke ret glad for rugbrødshapsere. På en god dag kan hun overtales til 4-5 små bidder, problemet er at hun meget ofte når hun har spist, kaster det hele op igen. Og bagefter er hun ikke til at overtale til mere brød og det ender med hun får noget grød (som hun til gengæld er meget glad for). Vi oplever også med jævne mellemrum at hun kaster sin aftensmad op.
På forhånd tak :-)
Med venlig hilsen Liselotte