Svar: Det lykkedes - 4 mdr.
5. november 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Lone
Hvor er jeg glad på jeres vegne, jeg sidder her og smiler og føler mig helt lettet over at det lykkedes for jer og at I nu har fået meget mere ro på:o) Dejligt, dejligt.
Du har ret i at han spiser rigtig meget lille Sofus og det kan da godt være at han har noget han ligesom skal have indhentet. Han er dog oppe på 1200-1300ml mme i døgnet + din amning og jeg tænker derfor at du nok skal gå over til Nan2 i stedet, som mætter lidt mere og som samtidig også er fuldgyldig.
Det vil ikke undre mig, hvis han også stille og roligt begyndte at trappe indtaget lidt ned, men indtil videre, lader du ham bare spise og ser hvad tiden så bringer. Han kan fint klare sig med meget mindre mælk og børn der får flaske har generelt tendens til at overspise lidt, fordi det flyder så meget lettere til dem, men se lige tiden lidt an og se hvad der sker - og forsøg så Nan 2 i stedet.
Det er helt fint at du ikke holder pauser undervejs i flaskegivningen, men lader ham selv styre det. Du kan godt se på ham, hvis der er en bøvs på vej og han har brug for at komme af med den undervejs, men ellers må han bøvse bagefter. Det er helt normalt at han lige skal lave lidt lyde, lege lidt med flasken, brokke sig lidt, pludre lidt osv. inden han tager fat og egentlig spiser. Det er også helt okay at du giver ham flasken imens han ikke er i favn, fysisk kontakt kan han stadig få masser af, når han ikke spiser og hvor I så kan nyde hinanden så meget mere:o)
Endnu engang dejligt at høre at det lykkedes, rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske