Brev:
Søvn - datter 8 mdr.
5. november 2007
Alder:
8 mdr.
Søvn - datter 8 mdr.
Hej Helen!
Sofie som nu er 8½ måned sover stadigvæk fint om natten.
Jeg ammer hende til natten nu ved 20 tiden og vågner først ved 7 tiden om morgenen, så det er jo dejligt.
Dog er hun begyndt efter at hun er blevet lagt til natten at vågne og græde efter 10 min- ½ time. Jeg går ind til hende og prøver at ae hende og putte hende, men det ender som regel med at jeg tager hende op og giver hende en amme tår igen.
Hun er også somme tider begyndt at vågne en enkelt gang i løbet i natten, og desværre vil hun ikke bruge sut, så det ender også med at hun får en lille amme tår igen.
Jeg har talt med min egen sundhedsplejerske om det, og hun foreslog at min mand (som er lige gået på barselsorlov), gik ind til hende og gav hende lidt vand af tudekop, så hun ikke kunne "lugte" mig.
Han prøvede det i går, og det endte med at hun skreg og skreg. Da der var gået ½ time og det ikke blev bedre, kunne jeg ikke klare det mere, så jeg gik ind og overtog det og hun fik mig som "sut". Jeg ved godt at det måske var forkert.....
Har du et foreslag om hvad man ellers kan gøre, da hun jo ikke skal vænnes til at få mad om natten.
Jeg tænker også på den dag jeg ikke ammer hende mere.
Jeg ammer hende om morgen og til natten samt 1-2 gange i løbet af dagen.
Med venlig hilsen
Marianne