Brev:
Institutions start, høje lyde, fremmede mennesker
5. november 2007
Alder:
8 mdr.
Institutions start, høje lyde, fremmede mennesker
Hej,
Jeg har en del bekymringer som jeg håber at du måske kan hjælpe mig med. Carla er nu 8 måneder og skal starte i vuggestue om ca. 3 uger, jeg har valgt en lidt længere indkørings periode fordi det jo er i december, hvor vuggestuen holder en uges ferie. Jeg skal selv starte den første januar og håber på at alt fungerer til den tid. Mine bekymringer går på selve starten.
Carla er en meget følsom pige, som nemt bliver forskrækket. F.eks idag da vi havde mødregruppen på besøg og hun skubbede til et af de andre børn, de er 4 ialt, som væltede og jo selvfølgelig gav sig til at græde, og da barnet skreg, græd Carla også som pisket, og det er den gråd der siger jeg er bange, samtidig med at hun klamrer sig til en og man ihvertfald ikke må sætte hende fra sig.
Hun bruger derudover ikke sut og har ikke nogen sutteklud eller bamse, er det nok bare at give hende noget velkendt med i vuggestuen? og er der noget jeg kan gøre for at lette overgangen for hende og vende hende til den larm der er i en vuggestue...
Derudover vil min mand gerne have at farfar skal hente hende, det er jeg noget beklemt ved, da hun da hun var yngre skreg bare hun så ham. Og nu godtager ham men altid bliver helt stille, når han taler til hende eller tager hende op og hun bliver hurtigere ked af det/bange, det er nemlig den samme gråd som hun bruger, ikke den gråd der siger jeg er træt eller sulten, eller det her gider jeg ikke.
Vil det være klogt at han henter hende eller skal jeg holde på mit og sige at det må blive når hun er blevet lidt ældre.
Håber at du har nogle gode råd.
Med venlig hilsen
den bekymrede mor