Brev:
Ændret spisetider, sovevaner og brug af bæresele
5. november 2007
Alder:
1 mdr.
Ændret spisetider, sovevaner og brug af bæresele
Hej Igen!
Tak for de mange rigtig gode svar som jeg har fået tidligere. Har helt klart kunne bruge dem.
Min lille dreng (fra 4. oktober), har pludslig ændret sine spievaner, udover at han spiser meget mere end tidligere så er han begyndt at ville spise hver 4. time istedet for hver 3. Er det normalt at han sådan pludslig spise senere?
Desuden så er han også begyndt at sove i længere stræk. Tidligere hed det sig at han max sov 2 timer eller 3 nu kan han sove 4 ja også 5 timer hvis man lader ham ( jeg får dårlig samvittighed og vækker ham til spisning efter 4.time - bange for at han ikke sin mad for døgnet hvis han bare sover dagen væk.)
Om natten følger samme mønster, han kan sove 4-5 timer men her "vækker" ( han kan spise blive bøvset og skiftet og sove fra det hele) jeg ham også til spisning efter max. 4 timer. Har han bare reguleret sig? Vi er selvfølgelig glade for at han sover lidt længere om natten, det giver en mor med mere overskud om dagen.
Desuden så har farmor været på banen denne gang og købt en bæresele til os, fordi hun lade mærke til at jeg bar en del rundt på ham, ellers bliver han ked af det. Men er i tvivl om hvad der er bedst, bæresele eller slynge? Nogen siger at en slynge er bedre til drengebørn fordi at i bæreselen bære de hele vægten i skridtet/bækkenet- hvad synes du???
På forhåns tak
SM