Brev:
Manglende kontakt
5. november 2007
Alder:
1 mdr.
Manglende kontakt
Hej
Tak for din glimrende brevkasse!
Vi har en søn på 6 uger (og en datter på to år), og nu er vi lidt bekymrede for den manglende kontakt. Han er meget svær at få øjenkontakt med og når man får det i et kort øjeblik, er der absolut ingen reaktion, det er nærmest som om han ser igennem os eller på en væg, og jeg synes det er mærkeligt. Han smiler heller ikke rigtigt endnu, og der er heller ingen pludren (men han er ikke lydløs, han mange sovelyde, brummelyde, men de er mest utilfredse, når han fx har luft i maven eller skal bøvse).
Jeg taler med (til) ham hver dag, men det er svært at bevare gejsten, når det ingen effekt har.
Hans blik er opmærksomt, han er fysisk stærk, tager fint på og amningen kører nogenlunde (vi har lidt kriser om aftenen for tiden). Han sover nogenlunde, dog lidt mindre om dagen end gennemsnittet (det arbejder vi på, han har en tendens til ikke at kunne sove, når han er overtræt).
Hvornår skal man forvente, at han vil gengælde vores forsøg på at etablere kontakt? Er der noget vi kan gøre nu, eller skal vi kontakte vores SP?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Alfreds mor