Brev:
Ingen søvn uden sutten
5. november 2007
Alder:
4 mdr.
Ingen søvn uden sutten
Hej Helen
Min datter er nu 4 måneder og 14 dage.
Fra min datter var ca. 2 måneder, så er hun faldet i søvn i sin vugge om aftenen. Hun skal have sutten i munden for at falde i søvn, dvs. at vi skal ind at give hende sutten 2-3 gange inden hun sover. Når hun sover efter 15-30 min, så taber hun sutten og sover videre.
Jeg har i den sidste uges tid oplevet at hun har vågnet 1-2 gange ekstra om natten, og hun falder først i søvn igen, når jeg giver hende sutten og så sover hun et længere stræk igen (2-3 timer). Hun har en nusseklud liggende i vuggen, som hun har haft lige fra dag et. Den skal hun gerne have tæt på hovedet når hun skal falde i søvn. Jeg har forsøgt blot at give hende nussekluden om natten, men hun sover altså ikke før hun også får sutten.
Når hun sover i barnevognen om dagen, så gælder det samme, at hun skal have i sutten i munden for at falde i søvn.
Er jeg ved at give min datter en dårlig vane, i forhold til at hun skal have sutten for at sove? Jeg tænker på når hun bliver lidt ældre, og måske vågner flere gange om natten, pga drømme mm. I så fald, er der så noget jeg kan gøre allerede nu for at bryde denne vane?
Hilsen fra mig.