Brev:
Vi skælder ud hele tiden...
4. november 2007
Alder:
6 år
Vi skælder ud hele tiden...
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang min søn på 6 år.. han vil ikke høre efter og lyver og giver andre skylden for noget han har gjort.
Han begyndte i skole i sommers og her de sidste måneder hører han ikke efter hvad vi siger til ham.. nogle gange er han flabet og så skælder vi selvfølgelig ud og siger at sådan må man ikke snakke.. han siger han godt forstår det, men senere gør han det samme igen.. ligesom vi siger at han skal sidde ordentlig ved bordet.. han kører rundt på stolen og kan ikke sidde stille.. derfor skælder vi også ud, for når vi har sagt det til ham rigtig mange gange, gider man ikke blive ved og skælder så ud istedet for..
Vi har førhen sat ham på værelset men det hjælper ikke.. vi har sagt det på en pæn måde og det hjælper helller ikke.. når han går ud og leger, har han så travlt at han ikke tager sin vinterjakke på og løber ud i kun trøje.. vi siger det igen til ham og det skal vi gøre hver dag for han husker det ikke..
Så er der det med at han lyver.. her et eksempel.. jeg spurgte ham hvor hans nye overtræksbukser var henne fordi jeg ikke kunne finde dem.. så svarede han hurtigt at dem havde hans søster taget og brugt.. og så kom jeg i tanker om at jeg ikke havde fået dem ud af skabet for han havde ikke haft dem på før(helt nye).. så sagde jeg til ham at det kunne jeg da ikke forstå for jeg havde glemt at de lå i skabet og spurgte så hvorfor han løj og det vidste han ikke..
Jeg vil sige at det faktisk sker flere gange om dagen at han lyver og også når han fortæller hvad der er sket i skolen kan han komme med en løgn..
Hvis vi så skælder ham ud fordi han bliver ved med at vil diskutere ang det med at lyve, går det helt galt.. han siger en masse ting og går helt agurk.. det ender altid med at vi skælder ud hele tiden.. det trætter os rigtig meget for vi har 2 andre børn også som også skal ha opmærksomhed.. han render dog altid med den negative.. og det gør ondt på os, for vi bruger rigtig meget krudt på at få ham til at høre efter...
hvad skal vi gøre?
Venlig hilsen mig..