Brev:
Skællet hud på nyfødt
4. november 2007
Alder:
0 mdr.
Skællet hud på nyfødt
Hej Helen
Min søn på halvanden uge er begyndt at have lettere krakelerende hud på mave og bryst. Er det normalt?
Der er ikke rødt og irriteret under - det ser nærmere ud, som om han "skifter ham". I hofteleddene krakelerer huden også, og der virker det en anelse irriteret. Vi bruger kun vat og varmt vand, når vi skifter ham, og sørger selvfølgelig for, at han er godt tør, inden vi lægger ny ble på. Desværre er der dog en smule salve i de pampers-bleer, vi bruger, har det noget at sige? Kan vi gøre noget ved nogen af disse "hudproblemer", eller skal vi bare lade det passe sig selv?
Jeg håber at høre fra dig hurtigt :-)
Med venlig hilsen
Tina