Svar: Når storebror ikke vil lade lillebror lege
6. februar 2004
Alder:
5 år
Jeg synes at din store dreng har ret til at have sine ting i fred. Du må acceptere at døren til hans værelse holdes lukket og at lille bror ikke leger med hans legetøj.
På grund af aldersforskellen, er der jo en risiko for at lillebror ødelægger den stores legetøj, så jeg kan godt forstå at storebror vil have sine ting for sig selv. Vi har som voksne jo ofte også nogle ting, vi ikke så gerne vil have at børnene tager, ting vi er lidt ømfintlige overfor.
Derimod er det anderleds med lillebror. Han nyder den stores selskab og har ikke noget imod at den store leger med hans legetøj og er på hans værelse, tværtimod. Så længe de har stor glæde af dette samvær begge to, så lader du dem lege på lillebrors værelse. De skal nok finde ud af det.
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske