Brev:
Når storebror ikke vil lade lillebror lege
6. februar 2004
Alder:
5 år
Når storebror ikke vil lade lillebror lege
Jeg har to drenge. Den ene er 5, den anden knap 2. Ofte er de rigtig gode venner og leger sammen og den store er glad for sin lillebror, men han vil under ingen omstændigheder have at den lille kommer på hans værelse.
Når den store har venner på besøg, så leger de måske med den lille lidt, men når de så løber ind på værelset, så må lillebror ikke være med, så han står uden for døren og græder.
Den store kan godt lege på lillebrors værelse og lege med hans ting. Jeg har prøvet at sige at når han må lege med lillebrors ting og være på lillebrors værelse så må lillebror også være på hans værelse. Men den store bliver meget vred og ivl under ingen omstændigheder dele hverken legetøj eller værelse med den lille.
Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Er det okay at storebror holder den lille udenfor på den måde og skal han så ikke holde sig fra lillebrors ting, eller hvad. Håber du kan hjælpe med et råd.