Brev:
Søvn - 8 mdr.
1. november 2007
Alder:
8 mdr.
Søvn  - 8 mdr.
Kære Helen,
Så er det blevet tid igen til, at indhente din dejlige hjælp.
Victor er efterhånden blevet 8 mdr. fra 15. marts 07, han har lært at bruge sut og sutteflaske, vægten har lige rundet 9 kg.
Er stadigvæk meget hurtig mht. hans udvikling, nu kan han også selv komme op og stå.
Han er faldet godt til hos hans dagplejemor, ja han stortrives og har gjort dette siden han startede 1. september. Desværre er det også i den forbindelse gået ned af bakke mht. nattesøvnen. Utrolig hårdt eftersom jeg selv er startede på job. 8-16
Syntes efterhånden vi har prøvet alt men intet hjælper. I den første mdr. i dagplejen ammede jeg stadigvæk ham om morgen, eftermiddag efter dagpleje og igen til putte tid. Det endte dog, da jeg ikke følte Victor havde interessen for dette. Han var begyndt at blive rigtig glad for flasken.
Victor har fri hver onsdag fra dagplejen og den bliver nydt til UG og slange, vi har her mulighed for stadigvæk at hygge og jeg nyder helt bestemt, at have min lille dreng ved min side. Vi har prøvet i samarbejde med dagplejen at lave en så vidt mulig fast rytme for Victor. Så han ikke bliver for forvirret.
Victors dag/nat ser således ud.
kl. 5.00 MME ca. 135 ml
kl. 7:00-8:00 1 portion havregrød bestående af 1 dl havregryn.
Morgentimerne kan dog variere, skal han i dagpleje for han tilbudt 100 ml. MME omkring kl. 7:00 og nogle gange tage han sig en lur omkring kl. 7-8 og gerne et par timer, bliver så tilbudt morgen mad derefter.
kl. 11-12 frokost 1-2 x rugbrødsmad evt. varm mad og lægges til lur derefter.
kl. 14-15 tilbydes han frugt, har dog aftalt med dagplejen, at Victor så vidt muligt ikke skal havde mad efter 14:30 men gerne tilbydes en flaske MME. Da han ellers ikke kan spise aftensmad, fordi han er alt for træt.
kl. 16-16:30 hentes. Vi prøver her at få Victor til at snuppe sig en power lur. Dette lykkes kun 1 ud af 10 han er alt for nysgerrig/aktiv.
kl. 17:00-18:00 Aftens mad, kartoffelmos med kød, samt smager på vores mad. Vand tilbydes
kl. 19-20 puttes Victor og der tilbydes vælling 85 ml. og MME 100 ml.
kl. 22-23 tilbydes 120 ml MML det er dog ikke altid, at hele denne flaske bliver drukket. Nogle gange max 40 ml.
kl. 2-3 vågner Victor tilbydes vand og sut. Ca. et par gange om ugen vågner han flere gange på en nat. Hver gang han vågner, er han i kravle position og står og rokker.
Nu er det jo så desværre ikke blevet bedre efter vintertiden er tråd i kraft, nu vågner han blot kl. 4 i stedet for. Kan være heldig at han tager sig en lille ekstra time, hvis jeg har tilbudt han 1 flaske MME bestående af 100 ml.. Han sover dog først kl. 19:00 (kl. 20 sommertid).
I forbindelse med vintertiden har han ændret sit putte ritual, så nu vil han hverken have vælling eller MME inden han puttes og kun nogle gange, tager han i mod flasken inden vi går i seng.
Han har næsten altid kunne sove fra kl. 20 til kl 6. og der fik han ikke tilbudt MME inden vi gik i seng.
Håber du har et godt råd, eller evt. forslag til ny dagsrytme.
Tak for en super brevkasse
Med venlig hilsen
Victor og Charlotte