Svar: Temperament - 11 mdr.
1. november 2007
Alder:
11 mdr.
Hej med dig
Det lyder som om at jeres lille pige har fundet ud af, hvordan hun får alles opmærksomhed og det er jo skønt. Kvik det er hun og jeg er sikker på at det er det, det handler om.
Derfor vil det være rigtig godt, hvis I kunne aflede hende lidt ved at inddrage hende mere, når I sidder ved bordet og taler sammen. Når vi voksne sidder og taler, så foregår det ofte hen over hovedet på børnene og det er anstrengende at sidde og lytte til det. Det er flot at jeres datter kan gøre opmærksom på, at nu er det for meget og I skal også tale med hende.
Prøv derfor at tage hende på skødet, så hun føler at hun mere er en del af det der foregår og hvis hun er færdig med at spise, så giv hende lov til at komme væk fra bordet og hun kan lege. Find noget legetøj, som hun kan arbejde og lege med, men samtidig også kan vise jer lidt af, så I interesserer jer lidt for det hun laver.
Nogle gange kan I også tage opfordringen op og give hende rigtig meget opmærksomhed, kilde hende, danse med hende, give hende svingture, tumle lidt rundt, så hun virkelig oplever at I er der for hende og vil hende og så måske bagefter slapper lidt mere af.
Rigtig meget held og lykke med hende fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske