Brev:
Modermælk og søvn rytme
31. oktober 2007
Alder:
7 mdr.
Modermælk og søvn rytme
Kære Helen
Ang modermælk, så er jeg meget i tvivl. Jeg har en søn på snart 8 mdr. Han får en sutteflaske til nat med 100 ml. mme. og ellers får han mme. af kop til måltiderne. Han får to gange grød og en gang kartoffel mos med kød mm. I grøden tilsætter jeg mme pulver og i mosen sødmælk.
Mit spørgsmål lyder; får han mælk nok?
Vi har prøvet at tilbyde ham flaske efter måltiderne med frugtmos, men det vil han ikke.
Jeg syntes ikke at min søn har nogen ordentlig søvn rytme iløbet af dagen, dagen i går så sådan ud:
20.30 aftenen før, sover
Vågen flere gange iløbet af natten fordi han skal ha sin sut.
6.00 vågner
6.15 havregrød + mme på kop
6.45 Sover
7.45 vågen
9.30 frugtmos + mme på kop
10.15 sover
11.00 vågen
12.00 boghvede grød + mme på kop
12.30 sover
14.00 vågen
15.00 frugtmos + mme på kop
16.45 sover
17.30 aftensmad + mme på kop
19.45 puttes med 100 ml. mme på flask
20.30 sover
Er det en okay dag??
De fleste dage ser sådan ud, men der kan være nogen dage hvor han sover mere eller mindre, måltiderne ligger temmelig fast.
Han er meget træt alle gangene han kommer ud i sin barnevogn og sover og falder også isøvn med det samme. Jeg syntes at han sover meget og kunne godt tænke mig at han måske sov færre gange, og så bare længere tid af gangen.
Er det det rigtige vi gør, eller er der noget der skal laves om, råd ønskes :-)
¨
Med venlig hilsen
Linette