Brev:
4 årigs leg
6. februar 2004
Alder:
4 år
4 årigs leg
Kære sundhedsplejerske
Jeg har en 4 årig datter som jeg fra fødslen har været alene med.
Hidtil har hun leget fantastisk godt, men er pludselig gået i stå med leg. Jeg syntes hun er restløs og "klæbende".
Konstant...se mor, prøv det her mor...mor...mor...mor. Jeg sidder aldrig med mine egne tanker, et ugeblad eller lektier(studerer) uden konstant at blive afbrudt.
Jeg føler at jeg får åndedragsbesvær. Jeg begriber ikke hvad der foregår. Stiller jeg for store krav til at hun skal underholde sig selv? Er det alderen?
Ofte ender det med at jeg springer i luften og siger at det irriterer mig at jeg ikke kan "være mig selv". Og det lyder som om jeg ikke gider hende. Det er absolut ikke tilfældet, hun er jo mit et og alt.
Det undrer mig og bekymrer mig bare, at hun er kommet væk fra at aktivere sig selv.
Ikke at hun altid skal det, men jeg er ikke hendes legekammerat, jeg er hendes mor!
Har du nogle forslag til, hvordan jeg griber dette an?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Gitte.