Brev:
Sovevaner - 4 år
2. juni 2003
Alder:
4 år
Sovevaner - 4 år
Mit spørgsmål drejer sig om sovevaner. Jeg venter barn nr. 2 til august. Min datter er nu 4 år og meget følsomt anlagt. Hun har sit eget værelse, men sover i vores soveværelse. Hun falder i søvn i vores seng, og så løfter vi hende over i hendes egen, som står op ad vores. Vi har det godt med arrangementet, men forudser problemer, når der kommer en baby.
Vi har flere gange prøvet at få hende til at sove på sit eget værelse - nogle gange på hendes egen opfordring - men efter nogle nætter har hun fået (voldsomt) mareridt og tør så ikke ligge på værelset alene. Selv siger hun, at børn, der er bange, ikke skal ligge alene, og det synes jeg, hun har ret i. Er det en forkert holdning - bør vi insistere på at hun rykker ind i sit eget værelse, specielt i lyset af den forestående familieforøgelse?
- Anonym