Brev:
Søvn og salt
31. oktober 2007
Alder:
10 mdr.
Søvn og salt
Hej Helen.
Tak for dine gåde råd vedr. amning. Jeg er nu stoppet helt og Caroline tog det meget pænt. Hun har nok været mere klar end jeg troede :-)
Jeg har liget et spørgsmål vedr. søvn. Normalt sover Caroline 2 x 1,5 time om dagen og ca 11 timer om natten, men efter det er blevet så koldt i vejret er hun blevet en sovetryne om dagen. Hun sover ofte mere end to timer om formiddagen og endnu mere om eftermiddagen. Jeg er begyndt at vække hende om eftermiddagen for at hun ikke vågner alt for sent og ikke er træt når hun skal i seng. Hun vågner også ofte tidligere om morgenen fordi hun sover så meget om dagen. Optimalt skulle hun sove som hun gjorde før 2 x 1,5 time, men kan jeg vække hende efter 1,5 time eller skal jeg lade hende sove? Hvad synes du?
Jeg skal også lige høre dig om hvor meget salt de små må få i maden. Fra nogen har jeg hørt at man helt skal undgå salt, men samtidig skal hun jo også spise det vi andre spiser, og vi får jo salt i maden.
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Tine.