Brev:
Spørgsmål angående putning
30. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Spørgsmål angående putning
Hej igen..
Tak for de mange gode råd. Nogle har vi kunnet afprøve. Eksempelvis sover hun om dagen nu fint i barnevognen, vi vugger hende kun ganske kort. Hun sover 3 gange i løbet af dagen i den uden problemer.
Min plan er nu at tage en uge – hvor vi intet skal nogen af aftenerne for at få indarbejdet en god rytme, og for at lære hende at sove i egen seng. Mit problem er at hun for tiden slet ikke VIL falde i søvn om aftenen. Det er som om hun er bange for at lade sig selv sove. Kan hun være bange for at sove i den alder, for mørke eller andet? Hvis hun falder i søvn i liften er det kun for 10 min så er hun lysvågen igen, og sådan fortsætter det hele natten med forskellige intervaller. Har prøvet med varmt bad, ekstra mad, osv. men intet hjælper. Først om formiddagen vil hun sove igen. 2 timer om formiddagen. 2 timer om eftermiddagen og 1 time sidst på dagen.
Skal jeg prøve at droppe den sidste lur? Også selv om hun så er rigtig pylret og træt til hun skal i seng?
Hvornår er det rimeligt at sige godnat til en 5 – 6 måneders baby? Er det ok at lægge hende klokken 19 f.eks.?
Hvis jeg vælger at lægge hende i hendes egen seng som står ved siden af min og hun så begynder at græde, hvad gør jeg så. Tager hende op?
Hvis hun falder i søvn og vågner, skal jeg så give hende mad, tage hende op? Og så starte forfra med at få hende til at sove i egen seng?
Vil gerne være godt forberedt, så jeg ikke føler mig usikker når hun begynder at græde.
Med venlig hilsen
Jeanette