Brev:
Børnehaven - trives han der?
30. oktober 2007
Alder:
4 år
Børnehaven - trives han der?
Hejsa
Jeg har bare lige et kort spørgsmål, hvordan kan man finde ud af om sin søn egentlig trives i sin børnehave?
Nu har vi et par gange snakket med pædagogerne, om at vi ikke synes de gør nok for den enkelte på stuen, blandt andet, vil min søn hellere prutte i sine bukser end at sige til de voksne han skal på toilettet. Det skal lige siges han er meget tryghedsmenneske, og søger meget til det han kender, er han utryg er han meget ked af det.
Nu mener pædagogerne så at han ikke udvikler sig nok, han kan ikke selv tage sin jakke på og lyne den.. måske han ikke kan se det siger de, men hans syn er tjekket.
Vi var til forældre møde i går, hvor det ser ud til at han er med når de leger, og hygger sig, men han vil ikke være midtpunkt, så bliver han genert, og sådan er han bare som type, det er lidt svært at ændre.
Men hvordan kan vi gøre for at finde ud af om han egentlig har det godt hvor han er, og hvordan kan vi hjælpe ham videre i hans udvikling.
Mange hilsner
Dorthe