Brev:
Min søn bidder
28. oktober 2007
Alder:
19 mdr.
Min søn bidder
Hej Helen.
Først vil jeg gerne sige dig tak for dit råd ang. vores pusleproblem, det er stadig lidt en kamp men vi klør på, og prøver fortsat at gøre det til en hyggelig stund.
Nu er der så dukket en ny ting op, som jeg egentlig havde glemt lidt, men som nu er blusset op igen. Min søn, på 19 mdr., er begyndt at bide. Der har været 2 episoder i han dagpleje, hvor han har bidt et andet barn, dette skete for omkring 1 - 1½ mdr. siden, og der har ikke været noget siden, men han er nu begyndt at gøre det herhjemme.
I starten var det mest i leg, men nu kan han finde på at snige sig ind på os og så bide / snappe efter os. Jeg har lagt mærke til, at han bidder, når han er "oppe at køre". Vi ynder meget at tumle og i det hele taget at lege, men han bliver så opstemt og begynder så desværre på bidderiet. Jeg kan måske forstå det i leg, men når han begynder at gøre det uden nogen grund, bliver jeg en smule bekymret. Heldigvis stoppede det i dagplejen, for jeg blev utrolig ked af at høre at han havde bidt et andet barn.
Jeg håber lidt, at du måske kunne forklare mig hvorfor børn bider, og hvad man eventuelt kunne gøre ved det. Det er lidt svært at forklare en dreng på 19 mdr. at han ikke må bide. Vi fortæller ham selvfølgelig at det er forkert, men vi ser tydeligt at han ikke forstår det, for mindre end 2 minutter efter, har han gjort det igen.
Vi vil så gerne kunne lege med vores søn, uden at være nervøs for om han nu sætter tænderne i én.
Tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
Pia