Brev:
Over eller understimuleret
28. oktober 2007
Alder:
7 mdr.
Over eller understimuleret
Hej.
Min pige er begyndt at komme med nogle enormt høje skrig-lyde. Nogle gange er det selvfølgelig fordi hun er sulten/træt/keder sig/vil have kontakt osv. men andre gange kan vi hente hende ind fra barnevognen efter en god lur, pludre pjatte med hende, give hende mad og når vi så sætter hende ned for at hun kan lege lidt selv begynder hun at skrige. Det er ret stressende og kan virke meget frustrerende at det er begyndt at blive hendes måde at kommunikerer på.
Vi har forsøgt at sige shhyyy, forsøgt at forklare at man ikke skal skrige (ved godt at hun sikkert ikke forstår det :-) og det ender jo altid med at vi tager hende op og gør alt for at hun ikke skriger. Jeg må hellere sige at det jo ikke er gråd, men nærmest et "udbrud" og nogle gange ser det faktisk ud som om at hun selv synes det er ret sjovt..... men det gør hendes forældre ikke.
Ellers er hun faktisk en glad pige, som er utrolig nem at have med ude. Når vi er ude eller der er gæster er der overhovedet ingen skrig. Kan det være fordi vi ser for mange mennesker - overstimulerer hende, eller er det fordi hun simpelthen keder sig?
Hvordan kan vi få hende til at kommunikerer på en mere afdæmpet måde?
Derudover har jeg lige et spørgsmål ang. nattesøvn.
Vi putter hende somregel mellem 19 og 19.30. Der har hun fået grøntsagsmos og lidt bryst. Så sover hun fint til omkring kl. 04.30 hvor hun vågner og jeg giver hende lidt bryst. Det er efterhånden ganske lidt hun får. Efter der sover hun ikke ret tungt og vågner ofte indtil vi står op omkring kl. 07.00. Hun sover på hendes eget værelse.
Jeg har overvejet at prøve at vænne hende fra bryst tidlig morgen, fordi jeg håbede på at hun så ville sove mere tungt igennem hele natten, men jeg ved ikke om det er for tidligt.
Jeg glæder mig meget til at læse dine svar, og håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Elisabeth