Svar: Opvarmning af sengetøjet før sove ude?
28. oktober 2007
Alder:
13 mdr.
Kære Charlotte
Jeg synes at jeres sengetøj, voksipose osv. skal være indendøre og bringes med ud, når jeres dreng skal ud at sove. Selvom han nu er blevet et år, så er han stadig sårbar overfor for kulde og du kan ikke automatisk regne med at han vil klage sig i tide, hvis han fryser og derfor kan han blive for afkølet.
Især i forhold til den årstid vi har nu, hvor det regner, blæser, der er rim og frost osv. så er det vigtigt at sengetøj, voksi-pose osv. bringes med ind og ud, når han skal puttes, selvom det er lidt mere besværligt.
Der er også noget hygiejnemæssigt i det. Du kan ikke garantere at der ikke er en kat eller lignende som lægger sig i vognen og på hans dyne, hvis barnevognen står ude. Og samtidig er det vigtigt at en dyne, som han har svedt i, bliver luftet lidt igennem og tørrer inden han atter skal puttes under den.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske