Brev:
Mad - 5 mdr.
28. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Mad - 5 mdr.
Hej Helen.
Så skriver jeg igen, det er virkelig fantastisk med sådan en brevkasse og så hurtigt svar man får, så det skal du virkelig have ros for :)
Og tusind tak for dit svar sidst, det var virkelig dejligt at høre at der var en der lyttede, jeg har prøvet at sige det til min læge omkring den sidste fødsel, men hun siger, bare vent og se, næste gang bliver det meget nemmere, hvilket jeg ikke kan bruge til noget nu, så det var virkelig dejligt at læse den artikel med Pia Hern og se at det ikke var mig der var pyldret, men at det er en helt normal følelse efter sådan en fødsel.
Nå men min datter på 5½ mdr, er rent amme barn, da hun nægter at tage flaske, vi begyndte på mos da nu var 4 mdr og hun får idag 2 måltider grød eller mos, mit spørgsmål er: hvor mange måltider må jeg tilbyde hende i løbet af en dag?
Og hvornår må jeg begynde at vænne hende af med bryst? ikke fordi at jeg ikke kan lide at amme, nyder det faktisk (ligesom min datter), men jeg synes efterhånden det ville være rart hvis min mor kunne passe hende et par timer, da jeg synes at vores parforhold trænger til lidt alenetid, hvis du forstår?
Er også lidt i tvivl om min datter sover for meget, så her er lige en plan som jeg gerne vil have din kommentar til. Det kan dog godt variere en del, men sådan plejer vores dag at se ud:
kl 06:00-06:30 vågner, bliver vasket, får tøj på, får grød og vand af kop evt. ammes, leger.
kl. 07:00-07:30 Puttes til formiddagslur (gnider sig i øjnene)
Kl. ca11:00 (varierer dog rigtig meget og så bliver det hele jo skubbet) vågner, ammes, skiftes, leger, pludre og går evt. en tur i bæresel, det elsker hun:)
Kl. 13:00 ammes, og puttes til eftermiddagslur.
Kl 16:30 vågner, får grøntsagsmos eller grød, leger osv.
Kl 18:00 bades, får nattøj på og vi leger og hygger.
Kl 20:00 ligger jeg mig op i sengen med hende og hun ammes i søvn, efter tredje forsøg, er dog ved at lære hende at falde i søvn med sut.
Om natten spiser hun måske en enkelt gang eller to, i nat var hun godt nok vågen fra halv tre til tyve over tre, men tror det skyldes hendes hårde mave, er gået op på 2 ml lactulose morgen og aften igen.
Er det en god nok plan?
Hun er svær at få til at drikke af kop, så derfor tilbyder jeg hende altid bryst efter et måltid.
Lige en ting til, har hørt at børn kan få "doven" tarm af at få lactulose i længere tid, passer det? og hvor langt er det så?
Mange hilsner fra NL