Brev:
Uro ved spisning - 0 mdr.
27. oktober 2007
Alder:
0 mdr.
Uro ved spisning - 0 mdr.
Hej Helen
Så er lillebror kommet til! Han er nu 14 dage gammel og en rigtig basse fra starten - 4500 g/55 cm - og har siden øget vægten til 4700 g. Vi giver udelukkende flaske (Nan 1) og han har døjet med lidt hård mave, vi har afhjulpet med gymnastik, massage og lidt laktulose og han har nu afføring dagligt med remoulade konsistens.
Vores problem er at han spiser meget uroligt ved alle måltider, kaster hovedet frem og tilbage, sluger luft, får fat, spiser lidt, slipper igen, græder, etc... Vi har faktisk ikke haft nogen måltider, hvor han har spist nogenlunde roligt. Den megen luft giver mere mavekneb og han er generelt svær at få til at bøvse synes jeg. Han er dermed mere vågen, har svært ved at finde hvile og jeg tror ikke han får sovet det han har behov for.
Vi har også tit svært ved at aflæse hans signaler - er han egentlig sulten? Så vi prøver også først om der er andre behov der trænger sig på. Da vi alligevel er meget i tvivl, ender han tit med at få tilbudt flasken meget hyppigt og måske drikke 10-30 ml af gangen, også en ond cirkel, da han så bliver lidt mæt, kan falde i søvn, men vågner efter kort tid igen fordi maven ikke var fyldt op.
Kan vi allerede nu begynde at styre måltider (tid/mængde) for måske at skabe en bedre rytme også for ham? Hvordan i givet fald? Er der andet vi kan undersøge eller forsøge for at få ham til at tage flasken og spise nogenlunde koncentreret?
Håber du har nogle ideer der kan hjælpe os videre :-)
Babys mor