Svar: Stimuleres min pige nok?
26. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Kære bekymrede mor
Din datter har mere brug for dig end for noget andet og det lyder som om at I har det fint og nyder at være hjemme sammen. Det er blevet meget in visse steder, at gå til alverdens ting med sit barn, når man har barsel og mulighederne er mange: Baby-bio, baby-svømning, baby-rytmik, babygymnastik, baby-yoga osv. osv.
Det kan være udmærket at tage i mødregruppe en gang imellem og mødre andre kvinder med børn der har samme alder som ens eget. Det betyder meget for mange, at tale med andre i samme situation, at opleve at man ikke er den eneste der har de bekymringer, der oplever et barn som ikke sover særlig meget eller hvad det nu kan være. For mange er en mødregruppe derfor en rigtig god ting. For andre dur det ikke og fred være med det. Det vigtigste er at både mor og barn trives og det lyder jo som om at I gør det:o) At gå i mødregruppe er bestemt ikke noget man skal, det er et tilbud og hvis mødregruppen kun bliver brugt til at sammenligne børn med, så dur det ikke, så er det bedre at være foruden...
Jeres datter er tilmed så heldig at hun har to søskende der kommer på besøg hver anden weekend og børn elsker børn. Små børn elsker at se på andre børn, og de store piger, er sandsynligvis rigtig gode til at få deres lillesøster til at grine og pludre og det er super, det er hvad hun har behov for.
Ellers er det dig og de ting I laver sammen i hverdagen som er vigtige, at du snakker med hende, pludrer med hende, går ture med hende, besøger familie, venner, tager hende med i barnevognen, når du skal op at handle osv. osv.
Jeg tror bestemt ikke at hun hverken keder sig eller er understimuleret og i takt med at hun bliver ældre og vil kunne sidde op, så vil hun kunne sidde i sin vogn og kigge ud på verden og hun vil elske det:o)
Så tag du det stille og roligt og nyd den tid du har hjemme sammen med hende, hun lyder fin og alderssvarende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske