Brev:
Søvnproblemer - 3 år, 10 mdr.
26. oktober 2007
Alder:
3 år, 10 mdr.
Søvnproblemer - 3 år, 10 mdr.
Kære Helen
Vi har en dejlig dreng på 10 mdr. men har nu besluttet, at det er tiden til at få et råd.
Vores dreng har desværre aldrig haft det store sovehjerte. Han sover formiddagslur - svingende fra en halv time til en times tid. Derefter sover han lidt om eftermiddagen, igen en halv time til en times tid. Vi har aldrig kunne få ham til at sove i barnevognen, men når vi er ude at gå tur, kan han småsove nogle gange lidt.
Siden han har været 3 1/2 mdr. har vi indført fast putteritual om aftnen, og han kommer i seng omkring kl 19.00. Han har altid sovet sammen med os i vores seng, men i sidste månedes tid har vi forsøgt os med, at han har ligget på hans egen madras, der ligger sammen ved siden af vores (vi har været meget radikale og lagt madrasserne på gulvet, efter at han kunne kravle, så han ikke faldt ud af sengen), men det er ikke den helt store succes - han vil helst ligge i mellem os, men pladsen er blevet noget trang.
Vi har en tremmeseng, som vi har forsøgt at lade ham sove i, men det går slet ikke. Han vågner og rejser sig op lige så snart, vi lægger han derover og så står han der! Først smilende, men efter et kort øjeblik vil han op, og hvis vi ikke tager ham, så er der gråd...
Her i de sidste par dage er den helt gal. Han falder i søvn - vi skal stadig vugge ham i søvne - og bliver lagt i seng. Pludselig vågner han og og SKRIGER. Han er slet ikke til at komme i kontakt med. Er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham? Og er det "normalt" dvs. bare en tid, han skal igennem? Disse ture tager han et par gange i løbet af aftnen og natten. Det gør meget ondt på os, at høre ham sådan, for det er vi slet ikke vant til.
Håber du kan hjælpe os til at få lidt ro om aftnen og natten.
Bedste hilsner Gitte