Brev:
Traumatisk fødselsoplevelse og sover ved mor og far på sofaen
26. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige oprettet mig som bruger, da jeg synes at det lød helt fantastisk, da jeg har lidt problemer med at komme igennem til min egen sundhedsplejerske.
Nå men jeg fødte d. 14 maj en rigtig herlig pige, hun var 52 lang og vejede 3024g. Det var en meget lang fødsel, jeg lå fra Lørdag eftermiddag til mandag aften og det hele endte med at hun blev taget med cup og var så svært besværet med at trække vejret, at hun i en fart kom ned på neonatal, jeg synes det var en meget voldsom oplevelse at føde og er derfor meget skeptisk over for næste gang,- faktisk så meget at jeg har tænkt på planlagt kejsersnit, et af mine spørgsmål er så om jeg godt kan få det?
Mit andet spørgsmål er så, at min datter er meget kontaktsøgende og om dagen vil hun kun sove i sin barnevogn, hvis vi går tur med hende og om aftenen kun hvis hun ligger i sengen ved mig og bliver ammet i søvn. Det skal lige siges at dette først virker ved tredje forsøg. Kan dette skyldes at hun lå meget for sig selv i den første tid da hun jo var indlangt?
Men jeg vil meget gerne have at hun kommer over i sin egen seng at ligge, fordi at jeg efterhånden synes at det er ved at være lidt trist at min kæreste sover på sofaen. Hvordan gør jeg det?
Hvis jeg prøver at putte hende for sig selv ligger hun og bøvler rundt i sengen for til sidst at blive meget ulykkelig. og jeg har det meget svært ved at lade hende ligge og græde (selvom folk siger til mig at jeg bare skal lade hende ligge og græde, så hun ved at jeg ikke kommer rendene hele tiden) Dette bryder jeg mig ikke om.
En anden ting er, at jeg som sagt synes at min fødsel var meget hård og har svært ved at komme mig over den, er meget ked af at jeg ikke fik den berømte første tid med min datter og kun fik set hende helt blå og derefter fyldt med slanger. Var til den der jordemodersamtale ude på sygehuset og nævnte der at jeg havde haft det svært med det, men det var ligesom om at hun kiggede på mig som om at det var mig der var pyldret, er det det?
Min datter har også meget hård afføring og får laktulose, hvor længe må jeg blive ved med at give hende dette?
Håber ikke det var en alt for lang smørre.
Mange hilsner fra NL