Brev:
Fornuftig madplan?
26. oktober 2007
Alder:
7 mdr.
Fornuftig madplan?
Kære Helen,
Tak for dit konstruktive svar omkring min datters evindelige snotnæse. Vi har ikke husdyr (bortset fra en del nullermænd), så jeg tror, at vi venter med en eventuel priktest, til hun er lidt ældre, eller bliver mere generet af snotten.
Kosttilskuddet springer vi også over. Da jeg i sagens natur er ret optaget af hendes immunforsvar og i forvejen er lidt usikker på hendes kostplan (er ikke så husmoderligt anlagt) vil jeg være rigtig glad, hvis du vil tage et kig på den, som den ser ud nu:
06.00/06.30: Lille flaske mme, 50-100ml
07.30: Hjemmelavet øllebrød med frugt og mme, frugthapser, vand i kop
09.00: Puttes, sover 45-60min.
10.00/10.30: Grøntsagsmos med mme, rugbrødshapser med smør eller pålæg, vand i kop
12.30/13.00: Grød med mme, mme i kop, i alt små 200ml mme
(har prøvet at erstatte dette måltid med en flaske mme, men hun nægter pure)
13.30/14.00: Puttes, sover 1,5 til 2 timer
16.00: Grøntsagsmos eller rester fra dagen før, A38 med revet frugt eller frugtmos,
rugbrødshapser (afhængigt af hvor meget mos, der kom ind med skeen), vand i kop
18.00: Familiemad, suppleret med øllebrød eller grød, vand i kop
19.00: Puttes. Flaske med 200ml mme
22.00/23.00: Flaske med 200ml mme
02.30/03.00: Flaske med 200 ml mme
Hun er lige begyndt først at vågne til sin sene flaske omkring midnat og herefter springe natflasken over (fantastisk!), derfor er jeg lige begyndt på den tidlige morgenflaske. Hun er stadig rigtig glad for at spise, men det er ret små portioner. Størrelsen veksler mellem 5-6 skefulde til ½ dl og en sjælden gang imellem en hel. Når hun får rugbrødshapser spiser hun 4-6 stykker. Hun får desuden forskellige gnavesnacks i løbet af dagen.
Når hun spiser grød, er det stadig den industrifremstillede, men jeg arbejder på at tilsætte mere og mere hjemmelavet og forhåbentlig ”snyde” hende ad den vej. Grøntsagsmosen laver jeg af alt, jeg kan komme i tanke om. Både grønne grøntsager og rodfrugter. Jeg giver hende den mme der hedder Allomin 2 (4-6 mdr), den er forhåbentlig lige så ”fuldgyldig” som Allomin 1?
Ved godt, at du får mange af denne slags spørgsmål (jeg læser nemlig ivrigt svarene!), men jeg håber, at du har mod på endnu et!
God weekend