Brev:
Mælkeproduktion og menstruationscyklus samt søvnvaner
26. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Mælkeproduktion og menstruationscyklus samt søvnvaner
Hej igen Helen
Jeg har et spørgsmål ang min mælkeproduktion. Hver gang vi kommer til den tid i måneden hvor jeg engang havde min menstruation, så syntes jeg min produktion daler og vores søn bliver umulig.
Har det nogen sammenhæng eller er det bare tilfældet at han næsten er 12 uger og er meget pjøvset og jeg syntes mine bryster er slattende, for at sige det lige ud. Jeg prøvede en morgen at malke ud for at se. Jeg fik 80 ml ud kl 07,00 og han havde spist hos mig kl 00,30. Normalt kan jeg pumpe 120-140 ml ud og når der er gået over 5 timer så er jeg ved at sprænge men ikke lige nu og sådan var det også sidste måned, da han var omkring 6 - 7 uger gammel pjøvset (græd rigtig meget) og min mælke prod. var nede.
Er der noget at gøre?
Ved at er ved 3 mdr. alderen kommer der et appetit spring, men hvordan kan jeg se det. Jeg syntes ikke han spiser mere, jo måske om eftermiddagen, men det er fordi han ikke vil sove, så ligger jeg ham til noget oftere, da han er meget vrøvlet.
Hvor tit skal han spise ved mig så jeg ved han har fået nok. Han er en dreng som når han står op, så kan der sagtens gå ½ time på badeværelset før han får noget, og det er egnetlig ikke fordi han brokker sig, jeg syntes at nu skal han have noget. Når han vågner brokker han sig egentlig heller ikke, som førhen,
Han får som regl når han vågner og inden vi prøver at ligge ham ud. ellers sådan hver 2-3 time. Nogle dage sover han igennem, så går der jo 10 timer før han får noget.
Skal jeg vægge ham om natten for at min produktion stiger, er bange for at den er på vej ned. Sidste gang ved jeg ikke om den kom op pga. at jeg smed min amme brik eller fordi jeg var ude af min menstruationscyklus.
Jeg ammede med brik helt fra fødslen, da han ikke ville tage fat, og prøved forgæves at komme af med den, men nej, da så min produktion faldt tænkte jeg nu skal den væk. Moslede 10 min så suttede han uden og har gjort det i snart 1 måned nu.
Håber du kan hjælpe mig
PS. kanon god brevkasse. Er virkelig glad for at kunne få hjælp af dig. Syntes faktisk det er lidt svært nogle gange at være mor for første gang. Der er mange ting at holde styr på.