Brev:
Sovevaner og fast rutine
26. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Sovevaner og fast rutine
Hej Helen
Tak for dit svar. Jeg prøvede at korte vores søns formiddags lur som gerne er på 2 - 4 timer ned til to timer for at få ham til at sove om eftermiddagen, men nej.
Han blev lagt ud kl 09,00 og gav lyd fra sig kl. 10 men jeg trillede en tur og han faldt i søvn. SKULLE JEG BARE HA TAGET HAM OP DER?
20 min efter pjøvsede han igen og jeg fik ham vugget i søvn igen, hvorefter jeg kl. 11 vækkede ham, set i bagspejlet skulle jeg nok ikkeha gjort det, da jeg ikke fik ham til at sove mere den dag. Kun to gange af 10 min varrighed. Kl. 20,00 gik jeg i seng med ham. Han ville ikke sove i sin vugge, så han kom over til os.
Han er her den sidste uge begyndt med ikke at ville sove selv, han grynter og græder meget, så vi tager ham over til os, når han så vågner om natten for at blive ammet kan jeg nogle gange ligge ham i vuggen HVAD SKYLDES DET?
Hvad skal jeg gøre ang soveriet?
Skal jeg tage ham op første gang efter en time, når han melder sig, er bare bange for at han så ikke sover mere den dag
Eller skal jeg vægge ham efter to timer?
eller er han bare sådan at han sover det hele om formiddagen og så må vi holde ud om eftermiddagen til han skal i seng.
Når han ikke har sovet om eftermiddagen, så syntes vi han ser træt ud, og prøvet at ligge ham til nat tidliger, men det er som om han har et indvendigt ur der siger ikke før kl 21.
Så det er jo mange timer han er vågen og det er noget rod syntes jeg.
HJÆLP HJÆLP
Alle snakker om at når deres barn er nået 3 måneder så har de en såkaldt rytme, det har vi ikke, jo om formiddagen alt fra 2 - 4 timer.
Ændre det sig eller er han bare sådan?
....Glemte lige at tilføje at han ikke vil sove om eftermiddagen, og at han ikke rigtig har nogen rytme. At det kan svinge meget hvornår han står op alt fra kl 0 0,60 - 09,00.
Idag sover han nok til kl 9.00 da han jo kun sov 2 timer på en hel dag, men skal jeg til at vægge ham til en fast tid om morgnen så vi kan vå styr på den rytme, eller skal jeg bare tag det som det kommer. det er meget rodet syntes jeg for jeg ved aldrig hvordan dagen kommer til at se ud.
Sover han idag?
Hvornår står han op?
Knus den fortvivlede mor