Brev:
Problemer med aftensmad - 20 mdr.
25. oktober 2007
Alder:
20 mdr.
Problemer med aftensmad - 20 mdr.
Hej Helen
Vi har en skøn dreng på 20 mdr. som volder os lidt problemer ved aftensmåltiderne. Da han i sin tid startede med at få normal kost, gik det bare rigtig godt. Spiste med stor velbehag pasta, ris, kartofler, sovs, kødsovs, lasagne, fiskefilet osv...har dog aldrig været god til at spise kød.
Her det sidste lange stykke tid (mdr.), rører han knap aftensmaden. Nogle gange få mundfulde, men for det meste skubber han maden væk inden han overhovedet får begyndt. Både med det han kender og det han ikke kender til. Herefter begynder han at hyle og kort tid efter vil han sættes ned på gulvet. Vi har prøvet alt synes vi selv...
- Ikke givet ham noget andet at spise inden aften.
- Overhører hans brokken ved bordet. Vi snakker videre og vælger at overhøre i håb om, at han finder ud af det ikke hjælper at brokke sig. Dette får ham ikke til at starte med at spise...
- Giver ham IKKE andet mere spændende at spise bagefter (som vi ved han vil spise)
- Prøver at bringe leg med ind i måltidet...flyvemaskine og vi spiser en bid og bagefter er det hans tur..Det hjælper heller ikke.
- Venter med at tilbyde noget at drikke, da han drikker meget.
Det er så frustrerende. Når vi en sjældent gang får pandekager eller risengrød, ryger det ned med stor velbehag.
Hvordan får vi ham til at spise igen?? Hvordan får vi ham til at vil spise kød også?? Skal vi ikke have så travlt med det??
Ind imellem når der bliver for meget hyleri ved bordet, fjerner jeg hans mad og sætter ham ned på gulvet...lidt bestemt. Er det forkert? Vi er enige om at han ikke skal tilbydes andet efter aftensmaden ikke? HVILKET HAN IKKE FÅR NU.
Det er så ærgeligt at han kommer "sulten" i seng og at måltiderne er er knap så hyggelige. Vi ved jo at han for det meste kan lide det, men han giver det ikke en chance...
Resten af dagen spiser han rigtig fint..Vil dog ikke spise pålæg, men kun rugbrødet..men der findes jo også så meget andet.
Venlig hilsen madmor og tak for god brevkasse.