Svar: High need støttegruppe
25. oktober 2007
Alder:
15 mdr.
Kære Louise
Din opfordring er hermed sendt videre og jeg håber at andre forældre der oplever at have et High Need barn vil kontakte dig og at I alle kan få glæde af det.
High Need er jo et begreb som kommer fra Amerika og er ikke noget man kan finde særlig meget om i Danmark. Helt overordnet mener jeg ikke at man skal putte børn i kasser og diagnosticere dem, hvis der ikke er grund. Men jeg ved også at det at få en forklaring, finde en betegnelse for det man oplever - det letter ens skuldre rigtig meget og det betyder enormt meget at man ikke føler sig alene.
Når man har et barn der adskiller sig fra andre børn, så kan man meget let blive i tvivl om, hvorvidt man som mor gør noget forkert og samtidig vil man også meget gerne støtte sit barn bedst muligt. Derfor er støttegrupper en god idé. Det kan hjælpe både mødre og børn:o)
Så rigtig meget held og lykke, din opfordring er hermed givet videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske